گریم و لباس متفاوت حسام نواب صفوی +تصاویر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۸۸۸۹
سید جواد هاشمی گفت: در کارهای آیندهام تا ۸۰ درصد از جلوههای ویژه استفاده میکنم.
خبرگزاری تسنیم: سید جواد هاشمی تهیهکننده و کارگردان فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره اقبال کم ژانر کودک و نوجوان در سینمای ایران، گفت: ما زمانی که «آهوی پیشونی سفید1» را میساختیم، میدانستیم که شرایط چگونه است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در پاسخ به این سؤال که ساخت سری دوم همیشه سخت بوده، چرا که با سری اول آن مقایسه میشود و فیلمسازان همیشه نگران این بودهاند که سری دوم از سری اول کم اقبالتر باشد، شما چنین انگارهای نداشتهاید؟، بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد من ساخت سری دوم«آهوی پیشونی سفید» را پنج سال به تعویق بیندازم، همین موضوع بود. در بسیار از پروژههای سینمایی دنیا ساخت سری دوم و سوم یک فیلم سینمایی سخت بوده است؛ بسیاری از آنها هم در گیشه شکست خورده است. ما در این پنج سال داستانی را نوشتیم که برای بچههای امروزی جذاب باشد. به نظرم با توجه به استفاده از جلوهای ویژه مناسب، سری دوم «آهوی پیشونی سفید» به مراتب از سری اول آن بهتر خواهد بود.
هاشمی درباره جلوههای ویژه فیلم سینمایی«آهوی پیشونی سفید2» اظهار کرد: با توجه به این که در کشورمان جلوههای ویژه نتوانسته است به جایگاهی در دنیا دارد دستیابد؛ اما به معتقدم که آقای امامی که مسئولیت جلوههای ویژه فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» را برعهده دارند، کار تازهای در این عرصه ارائه خواهند داد. 40 درصد از سری دوم فیلم سینمایی«آهوی پیشونی سفید» را جلوههای ویژه تشکیل میدهد؛ این موضوع در حالی است که ما در سری اول این فیلم تنها پنج درصد از جلوههای ویژه استفاده کردیم. در کارهای آیندهام تا 80 درصد از جلوههای ویژه استفاده میکنم.
بنابراین گزارش؛ فیلمبرداری این اثر سینمای در حالی به نیمه راه رسیده که حسام نواب صفوی با سابقه سالها فعالیت در شغل وکالت علاوه بر بازیگری، این بار در نقش "بــَـبرِ وکیل مدافع" جلوی دوربین فرشاد خالقی به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی سیدجواد هاشمی رفته است.
حسام نواب صفوی در این فیلم سینمایی با گریم و لباسی متفاوت و جذاب ایفاگر نقش وکیل مدافعِ پیشونی طلا (مادر آهوی پیشونی سفید) شده است.
طراحی گریم نواب صفوی و دیگر بازیگران این اثر موزیکال در ژانر کودک و نوجوان را "شهرام خلج" و طراحی لباس آن را "سحر گوران" عهدهدار هستند.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی"آهوی پیشونی سفید2" آمده است:
"اختاپوس" از درون یک غار، امورات قلعه را فرمانروایی میکند، او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آنها "بل بله" را به خدمت گرفته اما آهوها با نقشه "پیشونی سفید" از قلعه فرار میکنند. از سوی دیگر مادر "آهوی پیشونی سفید" برگشته تا آهو را از "سالار" یعنی پدر خواندهاش پس بگیرد و "پیشونیسفید" به دلیل رنجش از سالار، میخواهد به پیش مادرش بازگردد اما...
کلمات کلیدی: حسام نواب صفوی ، گریم متفاوت ، سید جواد هاشمی ، آهوی پیشونی سفیدمنبع: فردا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مد خوب، مد بد!
«اینها الان مد شده» جملهای آشنا که ممکن است در طول روز بارها به گوشتان به عناوین مختلف رسیده باشد. اما آیا هر مدی قابل قبول است؟ تا چه جایی میتوان از آن پیروی کرد؟
به گزارش ایسنا، شاید کلمه حجاب و پوشش برای افراد در سنین بالاتر معنا و مفهوم بیشتری داشته باشد. کسانی که نوع لباس پوشیدن در خانه یا بیرون از آن، برایشان نوعی احترام به خانواده و جامعه بود. میتوان گفت پوشیدن لباسهای نامتعارف باب نبود. اگر کسی بر خلاف عرف آن دوره عمل میکرد به شدت مورد شماتت دوستان و اطرافیان خود قرار میگرفت. اما در دوره جدید عکس این قضیه در جریان است. به طوری که پوشیدن لباسهای پاره، کهنه، تنگ و کوتاه که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارد، بسیار در بین جوانان باب شده است.
به راستی دلیل این که عدهای از افراد به بدون هیچ آگاهی، فقط به دلیل مد شدن این نوع پوشش را انتخاب میکنند چیست؟ لباسهایی که در بسیاری از مواقع نه تنها زیبایی ندارند، بلکه ممکن است در نگاه اول مضحک و خندهدار هم باشند.
مفهوم پوشش و لباس
لباس از گذشته، تاکنون گویای مفاهیم زیادی بوده است و سهمی بزرگ در فرهنگ ملتها دارد. نشاندهنده باورهای، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی مردمان یک جامعه است. اما در نگاه کلی لباس پاسخگوی نیازهایی مانند حفاظت از سرما و گرما، حفظ عفت و شرم است و در نهایت به انسان آراستگی، زیبایی میبخشد.
پوشش در گذشته
پیکرهها، نقاشیها، و نوشتههای باقیمانده از دوران باستان نشان میدهد که پوشش تمام بدن در دورههای مختلف تاریخی برای زنان و مردان ایرانی دارای اهمیت بوده است و ایرانیان به هیچ وجه در برهنگی به سر نمیبردهاند.
استرابون تاریخنگار و جغرافیدان معروف یونانی که کتاب جغرافیای او منبع گرانبها از دنیای قدیم از جمله فلات ایران، فرهنگ و تمدن مردمانی که در نواحی مختلف ایران ساکن بودهاند را در خود جای داده است، مینویسد: "ایرانیان اگر بخشی از بدنشان برهنه باشد آن را بی شرمی میدانند و همیشه بلند لباس میپوشند.
ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن مینویسد: "در زمان داریوش، زنان طبقات بالای اجتماع جز در تخت روان و روپوشدار از خانه بیرون نمیآمدند. در نقشهایی که از ایران باستان بر جای مانده است هیچ صورت زن دیده نمیشود
در موزه لوور پاریس مُهر سنگی استوانهای مربوط به دوران هخامنشیان است که تعدادی با لباس و تاج و چادر زنان هخامنشی بر مسند شاهانهای تکیه زده است و ندیمههایش در مقابلش ایستادهاند و سرپوش به سر دارند. موارد نمونههایی از وجود فرهنگ پوشش و یکی از نشانههای ملیت ایرانی است.
پوشش فرهنگهای مختلف ایرانی
با این که استفاده از لباسهای سنتی و قدیمی دیگر نسبت به گذشته در بین اقوام ایرانی رایج نیست، اما هستند مردمانی که در استانهای مختلف هنوز از این سنت دیرین در نوع پوشش استفاده میکنند. پوشش اقوام مختلف در ایران برای بسیاری از گردشگران چه ایرانی یا خارجی بسیار جذاب و دیدنی است. شاید برای شما پیش آمده باشد که در سفر به نقطهای از کشور افرادی را با لباسی خاص و سنتی مخصوص همان منطقه ببینید. لباسهایی که در عین زیبایی، پوشیدگی را نیز به همراه دارد. به طوری که اکثر افراد را به گرفتن عکسهای یادگاری از این نوع پوشش ترغیب میکند. بر اساس شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و همچنین فرهنگهای مختلف اقوام ساکن، نوع پوشش و لباس در بین قومیتهای مختلف بسیار متنوع است.
مدگرایی
مدگرایی به این معنی است که فرد سبک زندگی، پوشش و رفتار خود را بر اساس آخرین الگوها تنظیم و به محض ورود الگوی جدید در جامعه، از آن پیروی میکند. این حس تنوعطلبی توأم با گرایش به خودنمایی در محیط اجتماعی، تغییرات چشمگیری در نوع پوشش، رفتار و آرایش افراد به همراه داشته است. مدگرایی منحصر به سن خاصی نیست، اما در بین جوانان جذابیت بیشتری دارد. عواملی چون تنوعطلبی و نوگرایی، همانندسازی، رقابت، چشم و همچشمی با دیگران، مدگرایی و التزام ناشی از دوستی، جلب توجه دیگران و تشخّصطلبی میتواند از عوامل گرایش جوانان به سوی این شیوه زندگی باشد.
مد پیامد دوره معاصر و مختص به جامعه و فرهنگی خاص نیست، اما در عصر حاضر با گسترش روز افزون شبکههای ارتباطی و ماهوارهای، سبک زندگی افراد جامعه مخصوصا نوع پوشش آنها را بسیار تحت تأثیر قرار داده است. این رسانهها با کمک تبلیغات و مدهای جدید، نیازها و الگوهای جدیدی برای افراد ایجاد میکنند که بعضی از این الگوها با فرهنگ و ارزشهای جامعه ما هیچ سنخیتی ندارد و باعث مشکلات اجتماعی و خانوادگی میشود.
اکثر افرادی که در پی مد روز هستند، به قول خودشان میخواهند باکلاس باشند. به عقیده آنها نحوه پوشش عامل مهمی برای شناخت طبقه اجتماعی، میزان رفاه، سلیقه و فرهنگ افراد است.
پیروی از مد همیشه بد نیست و میتواند جوانان را از لحاظ روحی ارضا کند و حتی در پیشرفت جامعه نیز مفید باشد. جامعهشناسان مد را یک پدیده اجتماعی میدانند که افراد را با یکدیکر همرنگ میکند. این به شرطی است که از افراد یا مدهایی که با جامعه هیچ سنخیتی ندارند پیروی نکنند. اما با این حال امروزه جوانان زیادی را میبینیم که درگیر آن شدهاند و مد به یکی از معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه تبدیل شده است. تقلید نسنجیدهای که وقت و هزینه زیادی برای آنها دارد. چراکه اکثرا وقتی از آن ها دلیل انتخابشان پرسیده میشود تنها کلمهای که میشنویم این است که مد شده است.
سخن آخر
با پیشرفت روزافزون، شبکههای ارتباطی و ماهوارهای در نیازهای اساسی مردم به خصوص جوانان تغییرات بزرگی را به وجود آوردهاند، رسانههایی که با تبلیغات، الگوهای جدیدی را وارد زندگی جوانان کردهاند. الگوهایی که در اکثر موارد سنخیتی با فرهنگ و ارزشهای جامعه ایرانی ندارد.
انتهای پیام